سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسرار آخرالزمان

استنشاق بوی سیب، تسکیندهنده عطشِ قلبی

    نظر

منبع:

سیب برای معده بسیار مفید می‌باشد و مصرف آن از بسیاری بیمارهای معده جلوگیری می‌کند. عطشِ قلبی به علت تنفس در هوای گرم و برخی عوامل روحی ایجاد می‌شود و بوییدن سیب به خصوص سیب گلاب می‌تواند از میزان آن در طول روزه‌داری بکاهد.
دکتر مجید انوشیروانی دستیار ارشد دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار سینانیوز با توجه به لزوم توجه بیشتر به تقویت معده در ماه رمضان بیان کرد: «آب سیب تقویت کننده معده می‌‎باشد و مصرف آن می‌تواند از برخی ناراحتی‌های معده از قبیل ریفلاکس، ترش کردن و تهوع صفراوی جلوگیری نماید. حکمای ایرانی به تجرب? مکرّر، سیب را تقویت کننده قلب و مغز می‌دانستند لذا مصرف سحرگاهی سیب یا آب سیب به خصوص سیب گلاب، موجب می‌شود که فرد در طول روزه داری از کاهش تمرکز و بی‌حوصلگی دور باشد. در مطالعات جدید نیز نقش سیب در بهبود عملکرد مغز نشان داده شده است.»
وی افزود: «مصرف سحرگاهی آب سیب می‌تواند عطش و التهاب معده را در طول روزه داری کاهش دهد. همچنین فرد روزه‌دار می‌تواند با بوییدن سیب عطش خود را تسکین دهد به خصوص عطشِ قلبی- که به علت تنفس در هوای گرم و برخی علل روحی- روی می‌دهد. باید دانست که عطشِ قلبی با نوشیدن آب خنک چندان برطرف نمی‌گردد و یکی از بهترین راه‌های تسکین آن بوییدن استنشاق هوای خنک و بوهای سرد از قبیل بوی سیب و خیار می‌باشد».

برخی گفتارهای مرتبط:

 درمان تب کودکان با آب سیب