سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسرار آخرالزمان

کمی هم در باره مضرات پیاز- سلیمانی

منبع:

دوست عزیز ، همکار گرامی

  دوست عزیز نامه الکترونیکی شما در مورد فواید پیاز جالب بود اما دو نکته اساسی را در مورد مصرف هر نوع غذایی مخصوصا در مورد پیاز در نظر گرفت. اینکه قبل از خوردن چگونه ماده غذایی را فرآوری کنیم و دیگر اینکه وضعیت سلامتی و بهتر بگویم وضعیت سیستم ایمنی فرد چگونه است.

نکته دیگری که باید به آن اضافه کنم یافته های بی ریشه دانشمندان است که روزی میگویند روغن حیوانی نخورید و در روزی دیگر توصیه میکنند اصلا روغن نباتی هیدروژنه نخورید و یا یک روز میگویند سرکه و آبلیمو و ترشی نخورید بعد روزی دیگر در تلویزیون داد میزنند که صبح ناشتا یک لیوان آب با دو سه قاشق سرکه مصرف کنید. اینها را گفتم که بدانید معیار خوب و بد بودن هر خوراکی قضاوت های خود فرد است که وقتی غذایی را میخورد در وضعیت جسمی و روحی خودش چه تغییری (کاستی یا فزونی) احساس میکند. هرگز تجربه ای را که خودتان از خوردن غذایی بدست میآورید با گفته هیچ دانشمندی معاوضه کنید.

و اما در مورد پیاز:

بله پیاز فواید زیادی دارد اما پخته آن و بهتر بگویم روغن‌پز آن، چون همه مواد آنتی اکسیدان و ضدسرطان آن در بخش روغنی پیاز است و این خاصیت حتی از سیر هم بیشتر است. از یکی از حکما (که الان نامش را به خاطر ندارم) ذکر شده که پیاز خام رنگ رخسار را زرد می‌کند و پیاز پخته رنگ رخسار را گلگون می‌کند و البته منظور از رنگ رخسار در این جمله کوتاه وضعیت کلی جسمانی فرد است.

نمی گویم پیاز خام نخورید چون پیاز خام همیشه در سر سفره ما هست اما توصیه میکنم پیاز خام را کمتر بخورید.

نکته مهم دیگری که انگیزه اصلی من برای نوشتن این سطرها بود این است که باکتریی به نام بورخولدریا سپاسیا در ریشه گیاهان و سبزیجات مخصوصا پیاز وجود دارد که عامل فساد پیاز نیز هست این باکتری قبلا جزو سودوموناس ها طبقه بندی میشد ولی الان گروه مجزایی محسوب میشود. نکته جالب در مورد این باکتری این است که این باکتری به اغلب آنتی بیوتیک ها مقاوم است و حتی از پنی سیلین به عنوان غذا استفاده میکند. این باکتری حتی در داخل مواد ضدعفونی کننده مثل بتادین و ساولون که در بیمارستان ها استفاده می شود زنده میماند و منبع عفونت زخم و ... نیز است. این باکتری در افراد مبتلا به فیبروز کیستیک (یک نوع بیماری ارثی که غالبا ریه ها را تحت تاثیر قرار میدهد) و افراد مبتلا به بیماری گرانولوماتوز مزمن و افرادی که سیستم ایمنی آنها نارسایی دارد عفونت های مرگباری را بوجود میآورد و اگر در افراد ظاهرا سالم گزارشی در مورد آن نمی بینیم شاید به این دلیل است که سیستم ایمنی فرد سالم عفونت های ناشی از آن را مهار میکند و مرحله حاد بیماری پیش نمی آید ولی اینطور نیست که برای افراد سالم مشکلی پیش نیاورد.

با توجه به موارد فوق الذکر توصیه میکنم به هیچوجه از پیازهای بریده شده و مانده در یخچال استفاده نکنید در غذاخوری ها از خوردن پیازهای تکه تکه شده که در آنها تغییر رنگ مشاهده میکنید خودداری کنید چون منبع آلودگی و عفونت هستند. همیشه از پیاز تازه و به اندازه ای که لازم دارید ببرید و استفاده کنید و برای استفاده بار دوم نیز قسمت کارد خورده پیاز را یک لایه بردارید و دور بریزید و لایه بیرونی آن را نیز که دست با آن در تماس بوده دور بریزید و از قسمت عمقی که آلودگی در آن کمتر است استفاده کنید.

علاوه براین در طب سنتی پیاز خام عامل بادها است و برای افرادی که مزاج آنها بادآور است پیاز خام باعث تشدید علائم می شود اگر به زبان علم امروزی بیان کنم تقریبا چنین می شود که پیاز خام حساسیت ها را تشدید میکند و از جمله در نوجوانان مبتلا به جوش های جوانی و افرادی که خارش و ضایعات پوست سر و بدن را دارند مضر است.

پیاز خام غذا را خوشمزه میکند اما درد معده نیز به همراه دارد همچنین بعد از 24 ساعت که بقایای هضم نشده آن به روده بزرگ می رسند باعث علائم عصبی از جمله بی قراری و احساس نوعی عصبیت می‌گردد.

البته قدرت هضمی افراد مختلف شدیدا با هم متفاوت است بنابراین علائم ممکن است در برخی افراد شدیدتر و در برخی دیگر رقیقتر باشد پس هرکس با تجربه خویش باید غذای مفید را از غیر مفید تشخیص دهد و طبابت امروزی نیز نقطه ایده ال پیشرفت را زمانی میداند که برای هرفرد براساس فیزیولوژی و ساختار ژنتیکی و جسمی هرفرد دارو تجویز کند و این درست نیست که یک دارو برای همه افراد به طور یکسان تجویز شود.

در نهایت توجه دوستان را به این نکته جلب میکنم که سیستم ایمنی افراد به ظاهر سالم نیز دچار دوره هایی از نقصان است و این دوره های اثبات شده تنزل و ترقی در سیستم های بیولوژی پایه ای شده برای برخی از محققین که نرم افزاری براساس دوره های بیولوژیکی طراحی کرده اند که مثلا براساس تاریخ تولد شما نرم افزار بررسی میکند و بعترین زمان را برای بدن شما پیش بینی میکند اگر باور نمی کنید به آدرس زیر سری بزنید ضرر نمیکنید:

مشاهده بیوریتم به صورت رایگان

نتیجه گیری: پیاز خام نخورید اما از پیاز پخته تا می‌توانید استفاده کنید مخصوصا خوردن پیاز پخته را به آقایان متاهل (نه مجرد) توصیه می نمایم.